.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Hai sa NU fim “Alaturi de Sabina”

Hai sa nu fim “Alaturi de Sabina”.  My two cents:

Nu cred ca un copil de 15 ani poate sa aiba un discurs al urii atat de coerent, ideologizat si ideologizant:

“Nu știu. Urăsc ungurii. Ăsta e adevărul. Îi detest, nu-mi caut scuze. Nu pot descrie, e ceva în mine, o repulsie… Mă irită. Poate e ceva genetic, așa era și tatăl meu. Când vezi câte discriminări se fac numai la nivel școlar, câte nedreptăți, câte se trec cu vederea la ei, eu una nu pot simți altceva”.

Cand am citit astea, i-am vazut pe Vadim, Urban si pe alti extremisti. Asa cum vad eu lucrurile, dar poate ca ma insel, un copil are motive clare si obiective pentru care poate simti “ura” pentru cineva: “m-a batut”, “mi-a luat sandvisul” etc. Dar discursul ei este diferit: imi pare ca imita discursul puternic ideologizat, tipic al nationalistului sovin si xenofob care merge pana la invocarea cauzelor genetice pentru justificarea opiniilor sale. Sa fii “alaturi de Sabina” ar insemna sa fii alaturi de cei care prolifereaza ura inter-etnica si care i-au influentat opiniile. In sensul ok al “alaturarii”, ar insemna sa-i explici ca ura este irationala si nu duce decat la mai multe sicanari si sentimente revansarde de ambele parti si sa-i explici ca este gresit sa generalizeze.

Altceva: este pacat ca un copil sa fie folosit in “razboiul” nationalistilor de ambele parti. La un alt nivel, ceva asemanator fac teroristii si comandantii trupelor de guerilla din alte locuri.

Filed under: Opinie, Uncategorized, , ,

Leave a Reply

