.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

A fost Carturesti, acum e Humanitas

Am scris aici despre problemele angajatilor de la Carturesti, acum am citit ceva despre problemele celor de la Humanitas, aici. M-am crucit cand am citit ca Liiceanu merge in “vizita de lucru” si “testeaza cultura” angajatilor “ca sa vada ce mai stiu si ei”. Suna aiurea, nu?! In fine, nu am de unde sa stiu daca exact asa stau lucrurile, pentru ca, pana la urma, nu a filmat nimeni chestia, asa ca e word of mouth. Dar hai sa zicem ca asa stau lucrurile, si patronul intra in pravalie si incepe sa testeze competentele angajatilor. Eu m-as simti umilit: pana la urma, am trecut de un interviu in care se presupune ca as fi dat dovada de abilitatile necesare pentru a fi librar. Sa-mi fie mai apoi chestionate ar fi urat si pentru mine si pentru cel care mi-a luat interviul: inseamna ca poate nu si-a facut el bine treaba. Oricum, sa fii patron nu e acelasi lucru cu a fi vreun tip de mosier de acum sute de ani care-si exploata cum dorea supusii/sclavii.

Altfel, daca discutia “culturala” a fost purtata informal, politicos, poate ca nu era chiar rau. Asta daca nu era in “orele de program”, cand se presupune ca trebuie sa-ti faci meseria si nu sa satisfaci doleantele cuiva (chiar daca-ti e patron). Iar daca nu era facuta in “orele de program”, era platita? Nu era nevoie sa fie platita daca era facuta amical, dar e o relatie de amicitie acolo? I can hardly believe that…

Legat de toate astea, am gasit o petitie a unei foste angajate a Humanitas (asa am inteles), Ioana Cartarescu Petrica: Demnitate pentru librari. Click pe link si ajungeti acolo. Daca va convinge, semnati. Pe mine m-a convins🙂

Filed under: Opinie, Uncategorized, , , , , ,

6 Responses

  1. Ecsp Soc says:

    Humanitas s-a rebranduit iar angajații își iau tălpășița

    Azi am vorbit cu un prieten de-al meu, angajat al librăriei Humanitas de la Romană din 2008. Mâine e ultima lui zi de lucru acolo pentru că în urmă cu o săptămână el alături de alti librari mai vechi și-au depus demisiile. L-am întrebat dacă îl deranjează că acum servește și clienții. Nu știu de ce mi-a venit prin cap o asemenea întrebare că doar știam bine cunoscându-l pe el că nu ăsta ar fi fost motivul. Evident că a răspuns negativ.

    Ce l-a determinat să ia decizia asta nu a fost faptul că au transformat un librar într-un chelner ci că de la 1200 ron salariu în mână plus bonuri de masă pe care îl avea un angajat acolo, a scăzut la 900 de ron fără bonuri. Probabil s-au gândit că dacă ăia de la Cărturești pot cu 800 de ce și-ar lăfăi Humanitasul librarii?

    http://questioare.com/humanitas-s-a-rebranduit-iar-angajatii-isi-iau-talpasita/

    Petiție împotriva S.C. Librariile Humanitas S.A.

    OBIECT PETIȚIE:

    Nerespectarea contractelor de muncă cu angajații librari de către S.C. Librariile Humanitas S.A. și atentarea la demnitatea meseriei de librar

    https://www.facebook.com/events/102886936524929/

  2. Din pacate e cam vechi eventul facebook… Era programat pentru 18 august😦

  3. Daniel Preda says:

    Am gasit asta. Cineva incearca sa ajute librarii, sper sa si reuseasca.

    http://www.facebook.com/pages/Boicotăm-Humanitas-Kretzulescu-pentru-încălcarea-drepturilor-angajaților/276131495824693?ref=hl

    Vad ca evenimentul din comentariul trecut e de fapt un apel la semnarea petitiei, caci vad ca nu are data de inchidere.

  4. Radu says:

    Stie cineva care este programul de baza al angajatilor Carturesti? Rog?!

  5. Eu nu-l stiu. S-ar putea sa afli de prin comentariile posturilor pe care le-am linkuit in articol.

Leave a Reply

