.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Sindicat la Carturesti

Am citit un post interesant si misto scris aici, despre testul ala de cultura de la Carturesti si, din comentarii, despre interviul propriu-zis si ce inseamna munca acolo.

In fine, pe langa intrebari cretine gen “ce inseamna pentru tine ‘dichis'”, se pare ca oamenii sunt muncitii acolo ca la sweatshop. Unii oameni zic ca atat timp cat esti vanzator, de ce sa fii platit cu mai mult de 800 de lei pe luna (ca atat primesti ca librar la Carturesti)?! Uite de ce:

Daca esti vanzator de bilete, vinzi bilete. Daca esti librar la Carturesti, trebuie sa fii in stare sa recomanzi o carte, un autor, niste filme, muzica, sa poti avea o parere despre unele dintre ele. Ca librar, trebuie sa fii persuasiv si sa pari binedispus. Eu unul m-as simti necomfortabil sa cer informatii unui librar mohorat sau irascibil. In schimb, ca vanzator de bilete (sa zicem) poti sa nu zambesti sau sa te porti frumos in vreun fel anume. Pana la urma, clientii au nevoie de bilete si nu exista nici presiunea concurentei. Ca librar, sunt mai rare cazurile in care clientul are nevoie de o carte anume (eu imi luam de la biblioteca facultatii, gigapedia sau de pe library.nu cam tot ce aveam nevoie) si, atunci, e clar ca trebuie sa porti oarecare munca de convingere cu el. Ca vanzator de bilete (la metrou, sa zicem) ai un program fix. Intr-unul din comentarii cineva care lucrase la Carturesti spunea cum i-au marit, pe loc, intr-o zi, programul de lucru cu cateva ore. Pai munca in plus trebuie platita in plus, nu?!

Am uitat de sporul de stres: trebuie sa stii pe ce rafturi sunt de gasit toate porcariile scrise de Dan Puric, Mihaela Radulescu, Paler s.a.m.d. Nu ma intrebati de unde stiu, dar acum cativa ani astea erau bestsellere in ro🙂

Sa nu se inteleaga ca desconsider munca de vanzator de bilete. Departe mine gandul asta. Sper sa fie bine cat mai bine remunerata, ca banuiesc ca nu e o mare bucurie sa stai intr-o ghereta ore si ore. Dar eu nu sustin ca ar trebui sa castige vanzatorul de bilete mai putin decat librarul! Ci doar ca librarul are motive sa ceara mai mult de 800 de lei pe luna, in conditii de full-time.

Sper sa-si schimbe cerintele si salariile. Sindicat la Carturesti!🙂

Filed under: Opinie, personal, Uncategorized, , , , , ,

2 Responses

  1. […] scris aici despre problemele angajatilor de la Carturesti, acum am citit ceva despre problemele celor de la […]

  2. Mihai says:

    Am fost si eu la interviu la Carturesti, chiar recent… un Carturesti din provincie. Din pacate, salariul nu este nici macar de 800 ron.. ESTE DE 700 RON !!! Nu mi-a venit sa cred!! Cred ca prosti suntem noi toti, ca ne lasam calcati in picioare, ca le permitem angajatorilor sa-si bata joc de noi.

Leave a Reply

