.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Piata Universitatii, 4-5 iulie 2012

Au reinceput protestele in Piata Universitatii. Ok, au fost in Piata din ianuarie pana-n iulie, dar numarul lor a fost mic. Din 4 iulie, numarul lor a ajuns iarasi respectabil. Nu mi-a placut 4 iulie, nu am inteles despre ce era vorba, prea multe factiuni, fiecare cu lozincile si revendicarile lor. De la “Jos Basescu” (Fantana si mai ales TNB), cererea demisiei lui Ponta (cred ca doar la Fantana), salvarea fantanii arteziene din fata Arhitecturii (Nicusor Dan si voluntarii lui — oameni pe care-i respect foarte mult!) la “Mitica la brutarie” (ultrasii). Dar lipsea ceva…

Iar acel ceva a venit pe 5 iulie. A fost scoasa de la naftalina Caracatita din ianuarie de catre ciumpalacii din ianuarie-aprilie. Caracatita pe al carei cap scrie “PCR” si pe ale carei tentacule sunt notate toate partidele politice romanesti + BOR (nu ma atacati ca-s impotriva unei religii, pentru ca BOR este o institutie politica). In sfarsit, aveam unde sa stau si sa strig impotriva intregii clase politice, impotriva lui Basescu si ale lui accese dictatoriale, impotriva lui Ponta cu al sau plagiat si ai sai ministri incompatibili (si incompetenti acolo unde sunt compatibili), impotriva populistului partid al lui Dan Diaconescu (“sluga lui Basescu”), impotriva exploatarii cu cianuri de la Rosia Montana (“Rosia Montana/Nu e de pomana”, “S-a dat spaga barosana/Pentru Rosia Montana”), impotriva exploatarii gazelor de sist (“Un mesaj ecologist / Contra gazelor de sist”), impotriva abuzurilor jandarmeriei (“Romania, stat politienesc”), unde Claudiu Craciun a punctat, frumos, ca Romania e a tuturor romanilor, indiferent de rasa, etnie, religie, orientare sexuala, iar politicienii trebuie sa reprezinte vointa tuturor si nu a corporatiilor precum Monsanto, Chevron and so on, unde Vlad Ioachimescu a animat multimea cu cantece din iarna (“Sunt Base marinarul…”, “Gasca lui Magureanu…”).

Jandarmeria a fost, ciudat lucru, dar admirabil, ok. Nu am fost evacuati, nu am fost perchezitionati, legitimati, amendati si ce ni s-a mai intamplat cu cateva luni inainte. Carui fapt sa i se datoreze asta?! Budget cuts? Prezentei PDL-istilor, USL-istilor in multime? Nu stiu.

Eu? Eu vreau democratie, nu oligarhie. Cum zice lozinca.

Update: am scris “iunie” in loc de “iulie” pentru ca am redactat postul asta semiadormit.

Filed under: Opinie, Uncategorized, , , , , ,

6 Responses

  1. George says:

    Caracatita era si pe 4, nu doar pe 5.

  2. S-a strigat prea putin impotriva lui Basescu, de aceea nu a fost nevoie de interventia jandarmeriei de data asta. Cel putin asta cred eu. Intr-un fel ii convenea pozitia, se striga mai mult anti USL.

  3. mihai says:

    Poate iulie??

  4. @mihai: Sunt idiot, asa e! Am schimbat! Bine ca mi-ai zis…

  5. @George: Da, asa e! O sa schimb in post!

  6. @wordsofsummer: m-a mirat si faptul ca au fost in numar foarte mic si prost echipati. Dar nici la TNB, unde se striga doar impotriva lui Basescu, nu au fost foarte multi…

Leave a Reply

