.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Am fost si la Marsul Diversitatii

Sambata am fost la Marsul Diversitatii. Motive? Simplu: in semn de solidaritate cu membrii comunitatii LGBTQ din Sankt Petersburg (unde au fost date legi impotriva afisarii publice a comportamentelor homosexuale, unde un tip heterosexual, sot si tata, a fost inchis pentru ca a afisat un banner cu un mesaj impotriva homofobiei etc.) si din Romania, unde, lucru usor de vazut, homofobia si discriminarea sunt prezente si permeaza majoritatea structurilor sociale.

Cum a fost? Super! Mi-a placut atmosfera de carnaval, ca toata lumea zambea, m-au incantat cei care cantau si dansau (samba)🙂 Multi oameni zic ca e vulgar, obscen etc.😦 Eu nu am vazut decat oameni bucurosi sa se manifeste liber. Sa nu-mi spuneti ca e ceva obscen in faptul ca oameni de acelasi sex se tineau de mana sau se sarutau, ca eu nu vad decat manifestarea unui sentiment frumos aici. Ok, si chiar daca ai vedea ceva obscen, nu vad de ce i-ai incrimina si stigmatiza atat timp cat si oamenii heterosexuali fac acelasi lucru fara sa fie priviti cu rautate…

Mi-a placut si faptul ca am vazut oameni de toate varstele, de la copii la varstnici si ca au venit ambasadorii mai multor tari ok. Nu mi-a placut ca nu au venit politicieni romani. Sigur, cu exceptia lui Remus Cernea… Ah, pe politicieni i-am vazut la balcoanele Palatului Parlamentului uitandu-se la manifestanti😦 Ca de obicei, departe de oamenii pe care ar trebui sa-i reprezinte si de problemele lor.

De dimineata avusese loc un mars pentru “normalitate”. Nu inteleg cine dicteaza ce e aceea normalitatea si cum poate dicta cineva ce-i normal si ce nu… Daca homosexualitatea e naturala (innascuta), atunci e la fel de “normala” ca heterosexualitatea. In orice caz, si daca ar fi o chestiune de alegere, eu unul nu vad ce problema morala poti deriva… Altfel, nu prea vad in conceptul lor de “normalitate” decat faptul ca din punct de vedere statistic heterosexualii sunt mai multi. Dar asta nu spune ca e rau/urat sa fii gay. Ci doar ca esti in minoritate. Dar nu e nimic rau in asta! Sau cel putin asa gandesc eu…

In alta ordine de idei, nu marsul diversitatii, ci marsul normalitatii a avut mesaje vulgare: “ati luat bani de la pensionari/ca sa-i dati la poponari”, “gay spurcati/afara sa plecati”, “ati luat bani de la copii/ca sa-i dati la bulangii”.

Uite un link catre un clip de la cele doua marsuri, aici.

Update: am gasit un articol interesant aici. Asa e, s-a stat intr-un tarc supravegheat de jandarmi inarmati. La intrarea in Parcul Izvor am vazut si politisti calare. Nu-mi dau seama daca a fost un pic prea mult… Poate daca ar fi fost mai mult lume, nu ar fi avut cum sa fie vreun pericol.

Update2: Am gasit pe un blog o scurta relatare a evenimentului si argumente care sa sustina ca afisarea in public a comportamentului homosexual nu ar trebui interzisa (ci incurajata): aici.

Filed under: Cat.de.tare., Opinie, personal, , , ,

4 Responses

  1. emi says:

    Normal ca ti-a placut ca se canta si se dansa, asa se atrage norodul, cu distractie si carnaval… nu imparteau si baloane si dulciuri gratis ca sa atraga si copiii?
    as avea curiozitatea de a sti cine ne implementeaza ideea ca homosexualitatea e naturala si innascuta? de fapt nu e innascuta ci contagioasa din punct de vedere moral, multi oameni vor sa o incerce la batranete din cauza ca i se face atat de multa publicitate, astfel avem turismul sexual de prin thailanda, si multe alte tari sarace. as mai avea curiozitatea de a sti cine face statisticile false prin care se manipuleaza masele, cat de multi bani primesc oamenii de stiinta pt a sustine ca “e normal”, cine se ocupa cu inscenarea de atacuri adresate “minoritatii” pentru a-i victimiza si crea motive de a adopta legi noi care ii favorizeaza si protejeaza.
    si, din nou, sigur ca ai vazut ambasadorii mai multor tari, sunt toate idei importate din afara, care nu ne apartin, noi suntem doar o mana de oameni fara personalitate, bine pastorita dupa voia si ingaduinta altora care au gasit aici un teren fertil de insamantat.
    Vin ei cu idei noi si luminate, ne-au scutit de o problema, aceea de a gandi, gandesc ei pt noi, ne dicteaza si explica ce insemana normalitate, in curand ii vor schimba si intelesul din dictionar.
    Avem un viitor extraordinar in fata, familia va fi ridiculizata, noii eroi vor fi homosexualii, turismul sexual va prospera, populatia va imbatrani… what a wonderful world!

  2. @emi:

    1. Eu nu vad lucrurile in lumina asta sumbra. Si eu am cantat si am dansat, iar asta pentru ca-mi placea atmosfera de acolo. Daca ai fi venit, ai fi facut la fel! Da, bucuria si buna dispozitie sunt contagioase. Spune-mi ce e rau in a fi vesel?! Bomboane si alte lucruri… nici vorba! Faptul ca au venit copii nu e rau.

    2. Faptul ca homosexualitatea e innascuta tine de studiile de genetica. Se gasesc multe studii. Altfel, exista animale homosexuale in toate speciile: de la musculita de otet la mamifere mari. Chiar si asumand ca ar fi doar o chestiune de alegere, nu o vad ca pe o crima.

    3. Eu nu mi-am insusit atitudinea asta ca urmare a expunerii la propaganda. Am stat, m-am gandit ca nu e nimic rau in a avea o orientare sexuala diferita si m-am dus. Lucrurile pot fi expuse rational, argumentat. Daca ideile noi sunt bune, trebuie primite. Sigur, traditia este un vector opus ca directie, dar asa a fost dintotdeauna: oamenii au tinut cu dintii de helioncentrism si alte teorii gresite.

    4. Familia nu va fi ridiculizata. Cum asa?! Pai si homosexualii vor sa-si intemeieze familii. Aceeasi structura, elemente diferite. Populatia va imbatrani? Pai de ce nu fac heterosexualii copii?! Eu unul nu as avea bani sa intretin unul si de-asta prefer sa nu-l fac. Problema asta genereaza imbatranirea populatiei, nu existenta homosexualitatii.

    5. Nu stiu care vor fi urmatorii “eroi”, dar nu ma intereseaza orientarea lor sexuala. Oricare ar fi ea, e ok🙂

  3. Altfel, viata e scurta si se termina urat, eu zic sa fim veseli cat timp putem🙂

  4. Nu am permis comentarii jignitoare🙂 Le multumesc pentru impartasirea opiniilor si nu-i mai astept aici🙂

Leave a Reply

