.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Protestul de solidaritate cu membrii comunitatii LGBT din Sankt Petersburg

Era programat pentru 20 aprilie, ora 5, in fata Ambasadei Rusiei. Uite aici motivele protestului.

Am ajuns pe la 4:30, cand deja toata zona era intesata de jandarmi. M-am asezat pe o banca, in parc si am asteptat sa vina si restul protestatarilor. Pe la 5 i-am vazut pe trotuarul care ducea spre ambasada si m-am alaturat lor. Nu am apucat bine sa ajungem la trecerea spre ambasada (nu ne aflam pe trotuarul cu ambasada!) ca zeci de jandarmi ne-au incercuit. Pe mine m-au legitimat si mi-au zis ca “adunarile publice neaprobate de primarie sunt interzise”, ca sederea mea acolo, pe trotuar, impreuna cu alti oameni (grup organizat) este ilegala si ca vom fi retinuti si dusi la sectie. O stiti pe aia cu “bagati site-ul de cultura la duba”? Exact asa a fost. Majoritatea “protestatarilor” (cum nu a avut loc nici un protest, nu am cum cum sa nu pun ghilimele…) au fost bagati in duba si dusi 50 de metri mai incolo, la sectia 1 (pe Arh. Ion Mincu). Cei care am ramas liberi si i-am asteptat am fost mutati de pe o strada pe alta, “pe motiv ca restrictionam caile de comunicatie”. Sa fim seriosi: 4-5 oameni nu aveau cum sa impiedice pe nimeni sa mearga pe strada. Mai mult, imi explica si mie cineva de cand si cum de nu ai voie sa stai pe trotuar?! Apropo:  in acea zona, masinile erau parcate pe jumatate din trotuar. Dar ele nu “restrictionau caile de comunicatie”…

In fine, am mers in Piata Universitatii, unde libertatea de exprimare a fost castigata (din pacate) dupa 3 luni de protest continuu.

Filed under: personal, Uncategorized, , , , , , ,

Leave a Reply

