.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Cum a fost cu TOEFL ?

Am dat si TOEFL-ul… Hai sa povestesc toata treaba pentru cine vrea sa-l dea si nu stie de unde sa-l apuce.
Mai intai, m-am inscris pe site-ul lor (mi-am facut cont). Cineva mi-a zis ca a tot cautat cum sa se inscrie acolo si nu a gasit. Ma rog, nu stiu ce a facut, poate a cautat pe alt site, nush cum de nu a a gasit butonul de inregistrare. Ideea e sa intri aici: http://www.ets.org/toefl/, dai un click pe My TOELF iBT Account si te trimite aici: https://toefl-registration.ets.org/TOEFLWeb/extISERLogonPrompt.do. De acolo, simplu, daca n-ai cont, dai un Sign Up, daca ai cont, bagi user si parola.
Ok… apoi, dupa ce-ti faci cont sau ai intrat in contul deja avut, iti selectezi locul si perioada in care sa dai testul. Eu m-am inscris in decembrie si nu am mai prins locuri decat la Craiova😦 Ma rog, mai erau prin Baia Mare sau nush pe unde si, cum nu aveam chef sa mananc 2-3 paini pe tren, am mers la Craiova. In fine, trage-ti la imprimanta ce-ti mai trimit ei pe mail dupa ce te-ai inscris la test si ai platit. In ziua cu testul sa ai neaparat buletinul la tine. Fara el, e de rau.
Cum nu am niciun cunoscut in Craiova, a trebuit sa-mi rezerv o camera la hotel😦 Mi-au zis ca e aproape de centrul Craiovei si ca ajung usor pe strada unde era cladirea unde se putea da testul (langa o biserica, Sf. Dumitru, si un parc tot Sf. Dumitru, pe strada Sf. Dumitru). Pe naiba, era in afara orasului, am mers de m-am rupt din centru pana acolo (mai si ploua). In fine, la hotel a fost ok, mai putin dimineata cand nu am avut nici apa, nici lumina. Noroc cu mobilul. Data viitoare imi iau lanterna, oriunde as merge! Ah, si pentru faptul ca nu aveam mic dejun inclus, desi atunci cand am facut rezervarea parca au zis ca am. Hmm… Parca Sidney ii zicea hotelului. In fine, era ok, curatel, pacat ca nu au fost seriosi pana la sfarsit.
A doua zi, am luat taxiul (mi-era frica ca intarzii). Pana in centru am facut al naibii de putin, asa ca am ajuns mult prea devreme. Ma asteptam sa fie ca-n bucuresti – trafic serios dimineata, sa inaintezi cativa metri in 10 minute. N-a fost, asa ca am asteptat ca prostu o ora intr-un frig cum numai in Craiova, in zi de toefl putea fi. Adica rau de tot. Noroc ca aveau case vechi si frumoase si strazi destul curate pe care sa te plimbi. Zona aia a orasului parea un fel de Lipscani mare. In fine, pe la 9 juma am intrat, m-am inregistrat, repede 1 tigara afara, la 10 a inceput. Am fost destul de inghesuiti (ca intr-o sala de clasa ocupata in intregime, cu un calculator la fiecare banca), ceea ce nu a fost foarte bine – o sa vezi mai jos de ce.
In fine, nu ma pregatisem foarte mult. Am facut niste teste pe net, testele de pe cd-urile unei carti de pregatire si inca niste teste gasite pe torrente. Pentru cine nu stie despre ce e vba, probele toefl sunt astea: reading, listening, speaking si writing. Reading si listening iti testeaza capacitatile de intelegere a textului. Fara exercitiu (testele propuse de ei) nu sunt mari sanse sa iei multe puncte. Ma gandesc ca oamenii care au urmat un curs teoria argumentarii/gandire critica/logica (nu formala, matematica etc.) se descurca bine daca stiu engleza. Altfel, daca stii engleza (ai citit carti in engleza, ai vorbit, poti conversa etc.), dar nu esti obisnuit sa analizezi argumente, nu cred ca scoti peste 20 de puncte (din 30) la oricare din probele astea. Mi se pare ok ideea lor ! In fond, testul e dat, de obicei, de oameni care vor sa faca studii in afara, deci deea e sa vada daca poti intelege un curs sau o discutie de seminar, si nu daca poti face conversatie despre vreme pe strada. De fapt, toate textele pe care le-am avut de citit sau ascultat pareau scoase dintr-un curs introductiv de facultate. Nu-i motiv de speriat, e vba mai degraba de ce-ti spune profesorul la prima intalnire, atunci cand iti prezinta cursul pe care o sa-l urmezi. Deci nu a fost mare filosofie (sau mecanica cuantica?!)🙂 Desi textele erau foarte incarcate conceptual (am invatat o gramada despre anatomie, biologia si chimia creierului, comportamentul unor specii de pasari) nu trebuia sa stii nimic dinainte ca sa poti sa raspunzi la intrebari. Doar sa fii FOARTE atent la ce ai citit sau ascultat. La listening am umplut paginile cu notite, ceea ce m-a ajutat atunci cand am primit intrebarile de detaliu (“la ce ora zicea ca s-a intamplat nush ce? la ce pagina zicea personajul ca a citit despre nuch ce?”).
La probele de speaking si writing m-am descurcat mai prost, pentru ca nu am exersat foarte mult vorbitul si scrisul. Dar am scos peste 20, cam cat imi trebuia.
Alta chestie: unii au inceput speakingul mai devreme, cand eu inca eram la listening, si ori nu ma puteam concentra din cauza ca vorbeau din toate partile, ori pur si simplu nu auzeam bine (desi aveam casti). Nu a fost teribil de rau, dar m-a deranjat – a trebuit sa-mi dublez atentia si concentrarea.
Inainte de speaking am avut o pauza de 30.
La speaking am fost destul de speriat: in 30 de secunde-1 minut trebuia sa raspunzi argumentat la niste intrebari fara prea mult timp de gandire si organizare a discursului(15 – 30 de secunde, am uitat exact cat). Aici e bine sa exersezi acasa. Sigur, nu conversatie aiurea cu un prieten, ci intrebari scurte in genul lor si raspunsuri rapide si cu sens.
Restul tipilor pareau de liceu. Cand a iesit supraveghetorul au inceput sa susoteasca enervant. Cam ca la teza, cand iesea profa pentru 2 minute din clasa🙂 Bine ca n-a lipsit mai mult de un minut. Inainte sa incepem, ne-a povestit ca mai demult cineva cauta traducerea unor cuvinte pe un blackberry :)) (da, a dat-o afara). All in all, supravegherea a fost foarte ok. Teoretic, puteai sa nu stii ce fel de test e asta si sa intelegi repede, tot, din explicatiile lui🙂 Tipul a raspuns tuturor intrebarilor la inceput.Sper sa fie asa peste tot.
Ah: e foarte important sa vii bine mancat si odihnit. Daca nu as fi dormit bine nu cred ca as fi rezistat stresului.
Dupa astea 4 ore si jumatate am iesit ca un zombie. Acum, ca sa termin postul ca pe o compunere de clasa a 4-a:
Ce interesant a fost testul toefl!🙂

Filed under: personal, Util, ,

65 Responses

  1. Elena says:

    Hehehe, si eu tot in decembrie am dat, dar in Iasi. Si am incalcat fix ce-ai zis ca-i foarte important. Adica ajunsesem in Romania cu o zi inainte, am dormit vreo 4 ore, n-am mancat nimic dimineata si nu mi-a dat prin cap sa-mi iau macar o sticla de apa cu mine. :)) Si-n consecinta am luat cu un punct mai putin decat luasem acum 2 ani, insa mai mult decat imi trebuia. (needless to say ce zombie eram cand am ajuns acasa🙂 ). Asa ca daca nu esti fresh nu prea conteaza cat s-au imbunatatit skillurile tale de engleza. Mi s-a parut foarte nasol ca era sala mica si calculatoarele unul langa altul si practic auzeai tot ce spunea ala de langa tine la speaking. Prima data cand am dat a fost mult mai ok: erau mai putini candidati si sala mare si n-a fost nimeni langa mine. But that was it, sper sa fie ultimul test de engleza pe care-l dau.🙂

  2. @Elena: aham, deci peste tot si oricui ii e cam la fel ! dai un alt test care expira mai tarziu/nu expira/obtii cetatenia unei tari in care se vbeste engleza ?

  3. Elena says:

    Ha, asta cu cetatenia ar fi tare, eventual sa renunt la cetatenia romana, as well >:) . Dar nu ma gandeam eu asa departe. Daca ai studii la o universitate dintr-o tara unde engleza e limba oficiala nu prea iti mai cere nimeni TOEFL sau altceva, cam la asta bateam…

    PS: TOEFL aside, sper ca restul aplicatiei merge ok!🙂

  4. voroncas says:

    si pe unde vrei sa pleci?🙂

    io ma pregatesc pentru un cambridge proficiency. ma cam descurajeaza, da’ tre s-o fac si p-asta!

  5. @voroncas: in olanda. ti-am scris mai mult pe fb. mai greu e cu cv-u academic cand vine vba de burse afara (articole, conferinte, note etc.).

  6. Silviu says:

    Am o intrebare:

    Pe langa taxa de 180 $, se mai plateste si TVA-ul?

    Multumesc.

  7. ion says:

    @Silviu: nu tin minte de asa ceva… anywho, nu mi-am pus problema asta atunci cand am platit, deci nu cred sa fi platit.

  8. denis says:

    Salut !!!!

    As vrea sa dau un test toefl si nu stiu daca o sa fac fata …
    Ca sa participi trebuie sa ai o anumita varsta ?

    Si chiar trebuie sa te pregatesti incredibil de greu ( bine e de inteles ca trebuie sa ai un nivel de angleza destul de bun dar mai exact cam cat de bun ) ???

    Si ca sa inchei, cam cate puncte ar trebui sa iei minim pt a putea intra “sigur” la o facultate sau liceu bun din strinatate ( uk, usa )

    As fi supeer bucuros sa imi raspundeti !!!!!

  9. Salutare! Da, trebuie sa te pregatesti serios. Iti recomand sa faci niste teste TOEFL gratuite pe net. Ma rog, nu sunt complete si cele reale tin mult mai mult, dar macar ca sa vezi in ce gen sunt cerintele. Ai proble de reading, listening, speaking si writing. Evident, pe ultimele doua nu le poti experimenta decat la fata locului.

    Fiecare liceu/facultate din afara iti spune cam cat ar trebui sa ai la TOEFL pt a te accepta. Depinde si de domeniul de studiu: daca vrei sa studiezi literatura engleza iti trebuie cat mai mult (110-120?), daca vrei sa studiezi ingineria, probabil ca nu-ti trebuie mai mult de 90/120. Vezi si tu…

  10. denis says:

    OK!!!!!1 Mersy mult ! chiar miai fost de ajutor dar (scz daca te stresez) nu mi-ai raspuns daca trebuie sa ai o anumita varsta sau il poti da cand vrei…

    Multumesc again !!!!!!

  11. Nu stiu nimic legat de varsta. Banuiesc ca nu are importanta! Buletin sa ai🙂

  12. Andy says:

    Ce scor ai obtinut?

  13. Andy says:

    Nice!
    Imi astept si eu rezultatul…
    A fost mai bine decat ma asteptam (l-am dat la Timisoara).
    Mie partea de reading mi s-a parut mai dificila.

  14. Joanne says:

    Buna! Am citit articolul tau si mi-a fost de mare folos. Totusi, as vrea sa te intreb cum e cu centrele de examen. Te repartizeaza ei intr-un oras unde mai este loc pe data aleasa? Tot caut de ceva vreme centre de examen prin Bucuresti si nu am gasit decat unul. Iti multumesc anticipat!

  15. Nu te repartizeaza ei. Selectezi tu dintr-o lista a lor. Lista e fain facuta de ei si poti sti in ce data au loc examene. Spre exemplu, la data la care puteam eu sa-l dau nu se mai gaseau centre in Bucuresti.

  16. Stefan says:

    Vreau sa dau si eu testul Teofl, si as avea o intrebare.. Mi se pare nasoala chestia “la gramada”, atunci cand ne luam notite pe foaie, avem voie sa le citim de acolo?, la proba de listening cum se procedeaza, te striga pe nume si ii raspunzi la o intrebare, sau cum?

  17. Nu, fiecare om sta la calculatorul lui, cu castile la urechi si microfon. Testul este pe calculator, fiecare primeste task-uri diferite. Enunturile sunt afisate de program (le auzi si in casca, exista o inregistrare verbala a lor). Poti sa-ti scrii pe foaie, dar nu ai timp de o compunere, eventual cateva idei pe care sa le dezvolti cand vorbesti liber. Sper ca ti-am raspuns.

  18. Stefan says:

    Iti multumesc mult, am inteles cum se desfasoara examenul din argumentele tale.
    As mai a few questions, caci nu stiu daca am inteles eu bine..
    Daca dorim, putem da examenul oricand alegem noi? Fara sa urmam vreun curs propus de ei?
    Si in momentul in care platim pentru tot ce inseamna TOEFL, ni se vor oferi anumite materiale dupa care sa invatam?Ceva asemanator testelor oficiale, in sensul ca, ceva mai mult decat acele teste de pe site-ul lor, caci sunt prea scurte si nu prea iti poti simula testul acasa, caci, totusi, este un test destul de greu si important. Si din momentul in care platesc, cam cat timp mi se ofera pentru a putea da examenul?Ma refer la faptul ca, dau un exemplu..platesc in noiembrie si as vrea sa dau in iunie..daca este loc atunci, respectiv in iulie. Sper ca imi poti raspunde la macar una dintre intrebar. Thanks for all!

  19. Da, vezi cand au examenele programate, te inscrii, platesti si te duci acolo cu buletinu-n mana. Cam atat🙂 Nu e obligatorie absolvirea niciunui curs (al lor sau al altora).

  20. Ah, iti mai trebuia inca o chestie, pe langa buletin. Am uitat ce, tin minte ca am tras-o la imprimanta (dovada platii?! Am uitat).

  21. Stefan says:

    oke mersi mult..sunt in anul II la facultatea de Automatica, si vreau sa fac masterul la Vienna, tu ce ai facut in urma acestui test..la ce facultate ai dat?

  22. Stefan says:

    OO frumos..si eu as vrea sa dau la Nijmegeen. Anyway, mai e pana atunci…Ai terminat facultatea?..am putea tine legatura,..pentru a-mi spune si mie ce pasi ai urmat pentru a fi admis acolo?

  23. Ok, dar nu trebuie decat sa respecti regulile de pe site-ul lor… Adica nu e nimic complicat, totul e foarte explicit. Problema mare e cu gasirea finantarii, de cand nu mai exista bursele Huygens. Eu am castigat o bursa Patriciu, dar am renuntat la ea dupa ce am citit contractul.

  24. In genere iti cereau 1. rezultatele in anii de facultate, 2. 2 scrisori de recomandare, 3. completarea unui formular lung,care cuprindea si o scrisoare de intentie (care trebuie tratata foarte serios); se downloada de pe site-ul universitatii. Cum am zis, totul e foarte transparent si explicit, nimic greu de gasit sau aflat. Btw: secretariatul lor e foarte ok: iti raspund in maxim o zi la orice intrebare, si foarte detaliat.

  25. Stefan says:

    Si oportunitati de angajare pe profilul meu Automatica si Informatica aplicata sunt? Universitatea este serioasa? Esti multumit de ea? Profil pentru specializarea mea au? Adica profil ce tine de automatica sau informatica..IT in mare parte..

  26. Nu stiu. Din cate stiu, romanii nu au drept de munca in Olanda… Da, gasesti specializari tehnice, nu am indoiala. Problema e gasirea finantarii🙂

  27. Stefan says:

    Pai nu se acorda burse de merit?

  28. Da, dar astea-s dupa primul an. Cred…

  29. Irina says:

    Hello,
    In primul rand, as vrea sa iti zic ca mi s-a parut foarte informativ articolul tau legat de test, tinand cont ca si eu intentionez sa il dau in viitorul apropiat.

    Now, as avea o intrebare daca stii cumva. E posibil sa te inscrii pentru test si direct la unul dintre centrele de testare sau se face doar online urmand pasii de pe site-ul lor?

    Si pentru ca tot ai vorbit de modul de desfasurare…eu nu am inteles un lucru. La proba de Speaking, vorbesti cu calculatorul as in a dialogue sau ai niste intrebari la care trebuie sa raspunzi fara sa ai reply la ce ai zis?

    Thanks.

  30. Mersi mult! Nu stiu daca te poti inscrie si de altundeva. Cred ca doar pe net. La Speaking ai niste intrebari si un o tema pentru discurs liber. Vorbesti, te inregistreaza si, candva, un om te va asculta si te va nota🙂

  31. Irina says:

    Am inteles. Ma gandeam ca asa va fi. Pacat, mie mi-a placut mai mult la testul de Cambridge unde vorbeai with an actual person. Oh, well…
    Mersi de raspuns.

  32. Da, dar asa-s emotiile mai mici. Cred. Ma rog, nu am dat Cambridge-ul, dar banuiesc ca as avea emotii.

  33. Irina says:

    Scuze, dar as mai avea o nelamurire. Am vazut pe site-ul lor ca iti trimit rezultatele online. Asta inseamna ca nu exista o diploma pe care sa o ai la sfarsit? Si atunci, eu cum as putea face sa le arat celor de la universitatea la care vreau sa aplic ca am obtinut scorul necesar pentru admitere atunci cand imi trimit dosarul la ei?

  34. Stefan says:

    Soliciti celor de la TOEFL sa iti distribuie rezultatul la Universitatea/Universitatile la care doresti! Mi se pare ca intr-un final, primesti, si un fel de mica diploma, parca tot prin fax..

  35. Alex says:

    Salutare tuturor. Am o nelamurire…doresc sa dau si eu examenul si am vazut ca pe site ultima data in care se sustine examenul este in 14 decembrie. Aveti idee pentru anul viitorcam cum stau lucrurile, sunt anumite perioade de sustinere a examenului?

  36. costi says:

    puteti sa imi dati si mie un nr. de tel sau ceva as vrea sa merg si eu la toefl . costifrf@yahoo.com

  37. chirciu mihaela says:

    buna , am si eu o nelamurire , legata de plata testului Toefl .. vreau sa stiu cat de safe este site-ul ETS.org in privinta platii online , si in al doilea rand , pot face plata de pe cardul altcuiva ? de exemplu , cineva din familie ? sunt in intarziere ,daca nu il dau in ianuarie anul viitor , pierd sansa de a ma inscrie la faculate , iar cardul meu imi da batai de cap .si app , trebuie platit neaparat cu 4 saptamani inainte ? va multumesc mult si orice informatie imi va fi de folos.

  38. 1. E safe, nu am auzit sa fie probleme.
    2. Da, pe cardul oricui. Nu conteaza cine plateste, conteaza ca au intrat in contul lor niste bani si ca cineva anume, nu neaparat persoana care plateste, urmeaza sa dea testul.
    3. Cel putin pe net, da, trebuie platit cu ceva vreme inainte. Apoi, urmeaza sa programeze ei chestiile. Dar absolut toate chestiunile sunt detaliate pe site-ul lor. Din ce stie, si IELTS-ul trebuie platit cu ceva timp inainte.

  39. chirciu mihaela says:

    multumesc mult mult de tot , in sfarsit , stiu ce am de facut

  40. Andreea says:

    nu neaparat cu 4 saptamani inainte. Daca stii centrul unde vrei sa dai testul, contacteaza prin mail sau telefon. Ei iti vor explica mai multe. Eu am dat la Timisoara, i-am sunat si m-au lamurit in legatura cu cardul cu alte lucruri. Si cred ca am platit cu 2 saptamani inainte.

  41. Stefan says:

    Din experienta unora, este vreo diferenta a personalului Ielts, privind locatia acestuia, adica Bucuresti sau Timisoara?

  42. seby says:

    Salut,am citit articolul tau este foarte bine realizat,eu as vrea sa plec in Danemarca sau Anglia..sau Canada vad euu,si mi-e cam frica ca nu o sa inteleg cand o sa-mi puna in casca un discurs si eu o sa trebuiasca sa raspund la intrebari.AM o intrebare,de cate ori am voie sa dau play la acel discurs care o sa-l ascult ca sa zic asa?si inainte sa vorbesc despre despre un subiect anume am voie sa imi iau niste notie?sau nu e timp deloc,ma intereseaza in mod special daca am voie sa dau play de mai multe ori la acea inregistrare pe baza careia voi raspunde la diverse intrebari.Multumesc anticipat

  43. Nu mai tin minte. Oricum, ai foarte-foarte-foarte putin timp la dispozitie. Cu greu si mare viteza am reusit sa-mi notez chestiile pe o pagina. Chiar si daca ai avea posibilitatea de a da inca o data play, nu vad cum ai mai avea timp sa rezolvi sectiunea de intrebari.

  44. Oana Burla says:

    In cat timp vin rezultatatele? Merci!

  45. o saptamana – maxim 10 zile pe net, si intr-o luna primesti diploma acasa

  46. Dude says:

    Salut ! Nu stiu daca a mai pus intrebarea asta cineva dar asta e nelamurirea mea personala.
    Daca Nu iei minimul de punctaj (faci gen 85/90) din prima ce se intampla, pierzi banii sau mai ai sansa sa dai inca odata? Multumesc !

  47. Minimul de punctaj cred ca e 0. In orice caz, punctajul pe care-l iei, cu ala ramai. Mai poti da testul, dar trebuie sa mai platesti o data.

  48. Dude says:

    Multumesc de raspuns ! Sarbatori Fericite !

  49. darondny says:

    Am dat si eu pe 21 Decembrie si am “acquired” spectaculosul punctaj de 55 :)) . M-am dus acolo cu gandul ca eh.. ultimele 3 veri am fost in programe Work&Travel ‘pe afara si vad eu . Si am vazut :)) . Era un domn calm acolo care vorbea domol… ca nu trebuie sa ne grabim ca avem destul timp… (ma gandeam eu 4ore’juma normal ce pot sa fac) .
    Vine testul: prima proba , se da un text : ma apuc eu citesc bine… mai citesc o data . Apoi iau niste notite.. Dau next. Ia uite! Intrebari.. raspund eu.. si tot raspund .. Usurel sa nu ma grabesc . Vad apoi ca mai apare un text . Phuu.. inca unul … hai sa il fac si pe asta.. Usurel ma apuc.. si ce imi vine sa caut cu ochii cate am facut /cate mai am ca parca intrebase cineva inaintea testului . Vreo 12 din 47 :))) . Faza si mai tare a fost cu timpul : 13 minute ramase din 40 . Am reusit sa arunc vreo 20 si ceva de raspunsuri din toate . Incep alte probe .. La vorbit nu am spus nimic la 2-ua(din 4) ca parca nu mai aveam avant , chiar daca intelesesem ce sa zic …nici nu stiam cum sa incep.. urmeaza raspunsuri in genul So.. yea.. =))

    Ma gandesc sa ma mai plimb o data pe acolo… Ma va afecta in vreun fel rezultatul de dinainte?(pentru cunoscatori)

  50. Diana says:

    Salut,

    Eu am alta intrebare,eu stau bine la vorbit si inteles, problema mea este scrisul, datorita faptului ca acumaiin word spelling, asa ca nu mai stiu sa scriu in engleza pentru ca sunt obisnuita ca atunci cand am gresit sa mi se inroseasca textul.
    Ca sa revin, cum e cu spellingul la proba scrisa?

  51. Asta nu stiu, dar e bine sa scrii corect toate cuvintele… Esti depunctata pentru greseli de ortografie.

  52. Clara says:

    Buna , intrebarea mea este in legatura cu textele pe care le primesti.Ai voie sa te intorci inapoi la text cand nu mai esti sigur de context ?

  53. Clara: nu mai tin minte🙂 A fost acum 4 ani🙂

  54. darodny: nu te afecteaza, poti sa-l dai de cate ori vrei tu si te prezinti cu cea mai mare nota. da, timpul este cea mai mare problema. apoi, capacitatea de a citi critic textele si a surprinde argumentele. este un test pentru cei care vor sa studieze in afara, deci masoara mai mult capacitatea de a intelege, decat cunostintele de vocabular, gramatica (pe care, oricum, trebuie sa le ai, dar nu la nivel de cambridge, GRE etc.) etc.

  55. Andy says:

    @Clara, da, te poti intoarce la text. Din cate imi amintesc (am dat TOEFL acum 2 ani) textul ramane pe ecran, doar intrebarile se schimba. Dar atentie, sunt multe intrebari. Tactica mea a fost citesc paragraful, apoi sa raspund la intrebarile de pe acel paragraf (de obicei intrebarile se concentreaza pe paragrafe, nu sunt in legatura cu tot textul.)

  56. Clara says:

    @Andy si @the mad hatter merci de raspuns

  57. Paul Burcusel says:

    Bună ziua!

    Aș avea o întrebare în ceea ce privește înregistrarea pe site-ul toefl. La pasul unde trebuie să completez datele pentru indentificare a actului cu care am să mă prezint la examen sunt patru rubrici: Passport ID, National ID, Driver’s License, Other ID Type. Din moment ce nu am pașaport, pot să trec ca și act de indentificare buletinul? Dacă da, la ce rubrică trebuie să îl trec National ID sau Other ID Type? Și care este ID-ul de pe buletin, codul numeric personal sau CNP?

    Vă mulțumesc anticipat!

  58. habar nu am. cred ca e vorba de cnp. cred ca e folosit ca sa te identifice atunci cand mergi acolo la examen si tre sa se asigure ca nu ai trimis pe altcineva. as paria pe national id.

  59. BangooJames says:

    Hey Mad Hatter

    Cat de bine trebuie sa te descurci ca sa iei 92 de puncte? Dar 100?

  60. Marian says:

    Buna vreu si eu sa dau acest atestat de limba dar nu stiu concred cat costa, ma poate lamuri cineva ?🙂

Leave a Reply

