.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Anticara si vagabondul ? Anticar si cersetor ?

Dupa un an de cautari, gasesc la un anticariat de la Universitate un manual. Gasesc si placerea de a folosi des si nemotivat articolul nehotarat in fraza dinaintea asteia.
O ridic, intreb cat costa si anticarul imi raspunde ca “E patru sute de mii…” in timp ce-mi ia tacticos cartea din mana si o aseaza la loc in raft.

O sa ma astept si la:
“N-ai tu frate cat face cartea asta…”,
“N-ai pe tine cat face cartea asta…”,
“Faci misto, este ?”
“Intrebi la caterinca, nu ?”

Filed under: Funny,

10 Responses

  1. Elena says:

    Hm… destul de ciudat. Cred ca toata lumea a patit macar o data o chestie de asta, dar la carti mai rar auzi. Anyway, era un manual asa stufos si arata ca nou ca sa coste 400 de mii la anticariat?

  2. Ion says:

    Pentru ca toata lumea stie… numai hipsterii si studentele la Literatura cumpara carti scumpe.

    Probabil n-aveai keffiyeh la gat si nici dres verde aprins.

  3. @Elena: era un manual vechi si folosit. nu e o carte rara sau ceva; la biblioteca facultatii sunt o gramada de exemplare la imprumut.

    @Ion: lol🙂 asa-i ! (pulovar si blugi, oldschool🙂 ).
    btw: daca nu scriai pe blog despre keffiyeh nu stiam ce-i aia🙂

    Mie mi-a placut siguranta cu care mi-a luat cartea din mana si a pus-o la loc🙂 Cred ca o sa tin minte faza asta muuulti ani de-acum incolo.

  4. Elena says:

    Adicatelea voia 400 de mii pe un manual vechi si folosit, pe care poti sa-l iei oricand de la biblioteca si sa-l tragi la xerox? Si pe deasupra tinea la el si foarte mult daca simtea ca nu e in siguranta la tine in mana.😆 Wtf, poate criza i-a afectat si pe anticari?!

  5. @Elena: “Si pe deasupra tinea la el si foarte mult daca simtea ca nu e in siguranta la tine in mana” mi-a luat-o din mana pentru ca nu aveam fata de om cu 40 de lei (in termenii lui Ion, nu am look de hipster )🙂

    Acum, daca el nu vede in cartea aia un manual, ci o carte de colectie, inteleg pretul.

  6. Elena says:

    Da, m-am prins de faza asta. Desi tot e cam weird… adica om cu 40 de lei in buzunar? Come on!

  7. Runia says:

    Poate i-ai deranjat karma raftului si de aia ti-o luat-o. Si e evident, daca voiai sa o cumperi, daca erai cu adevarat interesat de ea si simteai ca ea face parte din Legenda ta Personala, ii ziceai sa ti-o dea, fara sa te intereseze pretul. Mnu?

  8. @Runia: Imi imaginez schimbul de replici: “O vreau pe asta!” “Sigur, 40 de lei, s-o impachetez?” ” “Caaat?!” “40, fraiere…”

  9. M-am terminat de ras, mai ales la aia cu ‘Faci misto, este?’ Imi pot imagina perfect un asemenea scenariu… Adevarul e ca banuiesc ca ai mers la anticar doar pentru ca era o carte veche care nu s-a mai editat. Ca altfel eu n-am mai vazut de foarte multi ani o carte la anticari care sa coste mai putin decat in librarii. La un moment dat — nu-mi mai aduc aminte ce cautam, cred ca era vorba de un Popper — am gasit editia veche cu un pret lipit pe ea care nu diferea cu nimic de pretul editiei noi de la Humanitas din librarie. Ei pe bune au impresia ca vand numai carti de colectie si antichitati. Acum 6 ani (!) am dat pe ‘Cinematograful ca arta’ a lui Aristarco 60RON. In schimb cand ma duceam sa vand carti de colectie, imi dadeau o suta de mii pe ele si iesea cu un scandal fara pereche ca ce nesimtit sunt sa ma tocmesc pentru rahatul meu de carte si ca daca mai scot un cuvant nici nu mi-o mai ia, ia sa ies de la el din ‘magazin’, ca am intrecut orice masura, n-am pic de bun simt! Se pisa el pe cartea mea, are sute, mii ca ea! Sunt fara speranta smenarii aia…

  10. @Ciprian Jurma: bine ai venit ! (cred ca e primul tau comentariu, nu?)

    Eu am descoperit ca poti negocia pretul pana la jumatate din cel propus de ei. Nu voiam sa fac asta, dar cand mi-au zis cand costa am zis un fel de ‘eh, scump nene, la revedere’ si am primit un ‘pai… cam cat ai ?’ ‘cam … jumatate!’ ‘batem palma !’🙂 Dar cand vine vorba sa le vinzi carti…😦

Leave a Reply

