.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

[Ce am mai jucat] Age of Empires 2

L-am gasit pe DC si l-am downloadat, cred ca am vrut sa-mi aduc aminte de “vremile bune” (cum le zic eu) si nu neaparat sa-l joc.
Si cum ti s-a parut ? Well… cu ce sa incep ? Grafica ? Acceptabila. La rezolutia buna mi s-a parut un joc frumos desenat, cu atentie la detalii si armonios.
Acum, partea proasta: AI-ul. Unitatile se poarta cretin: daca o unitate inamica X ataca pe Y aflata intr-un grup, tot grupul fuge dupa X, chiar daca X alearga peste mari si tari. Asa, tot grupul poate ajunge in apropierea cetatii lui X si-si iau omor mare de la turnuri, catapulte si arcasi si gata cu o bunatate de armata creata cu intentii tactice. In felul asta, esti obligat sa fii atent tot timpul la micile conflicte care puteau fi rezolvate usor de AI: X ataca pe Y, Y riposteaza; iar daca Y face parte dintr-un grup, arcasii trag in X pana fuge sau moare; daca nu, eventual 2-3 unitati, cele mai apropiate de X, merg pana la X si-i arata ce inseamna sa fii prost. Prost, adica cam ca AI-ul jocului.

Tactica computerului e proasta. Daca-ti faci ziduri in jurul orasului si catapulte sau trebuchet-uri in spatele lor, nu au nici o sansa. Asta, pentru ca ataca cu unitati proaste – pedestrasi – si rareori vin cu artilerie. Iar fara artilerie nu ai cum sa distrugi ziduri sau cladiri.

Oricum, aici e o parte proasta a jocului: daca iti faci artilerie serioasa, rupi orice. Am batut orice Computer Player cu rush de 10 catapulte si nimic pe langa ele. Iar asta e o prostie, mai ales pentru un joc care incearca sa imite situatia militara a evului mediu. E o prostie in sensul in care jocul nu mai e “realist”. Nu tin minte sa fi existat armate alcatuite doar din catapulte.

Filed under: Gaming, Uncategorized,

2 Responses

  1. Nu esti singurul care nu a uitat de jocul asta. Depinde si la ce nivel vrei sa joci…daca pui easy e easy sa ii faci praf, daca pui hard…well….eu nu i-am batut niciodata acolo…

  2. @Adelaide: ideea e sa nu fie un dezavantaj de gen: ei incep cu mai multe resurse decat tine (si de aia te bat). Interesant e sa inceapa egal cu tine si sa aiba strategie/tactica ingenioasa (AI bun).

Leave a Reply

