.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Friday 13th movies. Cult classics. Crap.

Acu’ cateva zile am vazut asta pe youtube:

Pentru cine nu stie, Jason Vorhees e bad guy-ul filmelor gore Friday 13th. De acord cu tine, sunt filme de mana a 14-a, horror cretin cu mult sange, dar fara suspans, fiori, & other hitchcock-stuff. La naiba, fiecare episod din serie avea aceeasi structura: 1. niste tineri se duc intr-o tabara, 2. …pusi pe baut, 3. si acolo si-o primesc rau de la Jason Vorhees, 4. …mai putin eroul pozitiv care o primeste abia in episodul urmator (adica 2 ani mai tarziu) cand pleaca cu niste tipi pusi pe baut intr-o tabara. Wow, niste recursivitate aici🙂 Whatever.

Asa cum imi imaginez eu lucrurile, filme, serii de filme de genul astora au aparut dupa ce cinemau’ a devenit distractie populara. Lol, nu-mi imaginez oameni care sa vina la un cinema in aer liber, la un drive-in sau in orice alt loc unde se mananca floricele, se bea suc, vecinii din spate se saruta zgomotos, podeaua e lipicioasa, din fata zboara catre fundul salii un pahar de suc care te stropeste (…) si sa se uite la un film de Fellini, Tarkovski etc.

Oricum, personajele au ramas in bestiarul filmelor horror si in magazia scenaristilor carora le plac referintele (pop)culturale: South Park, Family Guy (Jason Vorhees apare in Family Guy, am uitat episodul, cand imi amintesc o sa postez), The Simpsons & co.

Intrebarile mele:
1. [Ton serios] Cand anume un film poate fi considerat cult classic ?
2. [iar glumet] Care e mai cool: Leatherface, Jason Vorhees, Freddy Krueger sau Michael Myers ?🙂

Inca ceva:
Spre deosebire de Friday 13th, Halloween, Nightmare on Elm Street etc., Texas Chainsaw Massacre (1974) a avut parca ceva mai mult. Nu-mi aduc aminte ce m-a impresionat, o sa ma uit inca o data la el.

Filed under: Cat.de.tare., Film, , , , , , ,

Leave a Reply

