.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Christian Divine despre Ion Storm si John Romero

Am citit un articol foarte misto al lui Christian Divine despre perioada in care a lucrat la Ion Storm, studio-ul de game design al lui John Romero. Ok, Christian Divine (site-ul lui) nu e un nume foarte cunoscut – e scriitor, fara prea multe legaturi cu gaming-ul – dar despre John Romero nu cred ca e nevoie sa va vorbesc. Si tocmai pentru ca nu e nevoie sa va vorbesc, dar nici nu-mi e interzis nu-mi e (ce naibii am de scriu chestii d-astea ?!), va voi spune cate ceva despre el. John Romero (are un blog aici: http://rome.ro/) e unul din creatorii catorva dintre cele mai inovative (pentru acea vreme) jocuri-cult: Wolfenstein, Doom, Quake. Lista jocurilor la al caror design a lucrat e lunga, dar m-am limitat la alea “cele mai cele”. Am inteles ca nu a fost un programator stralucit, ca John Carmack, colegul lui de la id Software, dar ii reusea de minune sa aduca “the entartaining part” in orice joc, sau hai sa-i zic “partea jucausa din orice joc”๐Ÿ™‚ spre deosebire de “partea tehnica”.

Articolul lui Christian Divine “demistifica” persoana lui Romero: daca ar fi sa ma iau dupa ce zicea presa (online), mi-as fi inchipuit ca John este arrogant rockstar-like bastard, dar (citindu-l pe Divine) se pare ca nu era deloc asa: mai degraba un om pasionat de joaca/munca, un pic nerdy/geeky, un pic norocos, un big rock fan si un vizionar.

Alte chestii: nu-mi inchipuiam ca reclama asta a avut un efect negativ asupra imaginii Ion Storm:

[Sursa]

Cum anume ? In fond, e vorba de un joc cu “bad-ass attitude”, nu un Barbie Dress-up&Make-over game, iar oamenii pregatiti sa joace asa ceva folosesc uneori sau macar se asteapta la astfel de violenta verbala si de atitudine.

Filed under: Gaming, , ,

6 Responses

  1. Ion says:

    Singurul joc care m-a impresionat profund a fost The Longest Journey si Siberia… dar asa sunt eu, prefer aventurile.

  2. Ion says:

    Singurele jocuri care m-au impresionat profund au fost The Longest Journey si Siberia… dar asa sunt eu, prefer aventurile.

  3. ah, ok, dar jocurile despre care vbeam eu au inspirat/influentat, kestie diferita de cati fani au avut (si au avut).

  4. Elena says:

    Las’ ca-s bune si shooterele.๐Ÿ˜› Ma gandesc ca eu n-am mai jucat unul de mult si chiar as fi “in the mood”.๐Ÿ™‚

  5. daianara says:

    @ Elena, try Left 4 Dead, you’ll love it.
    @ Ion Vroiam sa te corectez adr ai facut-o tu inainte.๐Ÿ˜›
    @ Mad: Very nice links. E intotdeauna o placere sa descoperi “omul din spatele legendei” so to say. De studiat in detaliu cand ajung acasa.

  6. @daianara: io acum as vrea sa aflu mai multe despre oamenii care au facut warcraft si starcraft๐Ÿ™‚ si despre sid meyer (alpha centauri si civilizations).

Leave a Reply

