.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

De ce nu-mi (mai) plac (MMO)RPG-urile?

Pentru ca:

1. Nu mi se pare ca pentru a juca bine sau a castiga un joc trebuie sa-mi folosesc prea mult/in primul rand mintea. Dimpotriva, mai importante mi se par a fi:

(a) Timpul petrecut in sesiunea de joc

De ce spun asta ? Un caracter la un nivel mic nu are sanse sa castige o lupta cu un inamic serios sau interesant (altfel spus, o bestie de la care sa capeti experienta sau ceva bun pentru inventar). Nu iti ramane decat sa:

  • calci gandaci cu papucii de baie cu care, probabil, incepi jocul.
  • tai, dupa chinuri legendare… licheni (pe bune, try nethack !),
  • sa zgarii cu unghiile, pana la moarte, demonicii porci mistreti sau caini vagabonzi (“…from Hell !”; not!); iar asta intrucat alegand un caracter gen monk sau wizard nu primesti arma; sau, daca primesti un staff sau wand esti prea slab (strenght = 0) ca sa ridici bata aia blestemata. murphy ar spune ca si atunci cand reusesti s-o ridici, probabil o sa-ti alunece printre degete (de ce ? dexterity = 0).
  • sa razui (cu briceagul ruginit cu care ai inceput, probabil, jocul) muschi de pe scoarta unui copac incercand sa-ti exersezi asa sword fighting skillu’ ;
  • sa joci miutza cu o cutie goala de pepsi ; ma rog, asta ar insemna sa-ti imbunatatesti skillu de luptator corp-la-corp; dar, cum personajul tau e un tocilar adolescent, plin de cosuri si slabanog risti sa-i provoci o taietura la picior si sa moara de tetanos.

Asa ca nu-ti ramane decat sa petreci cat mai multe ore in fata calculatorului, incercand sa aduci personajul la un nivel respectabil, caftind animale mici, blande, de casa (“… from Hell !”). Cum mi se pare ca e ? Monoton, repetitiv si plictisitor pana la exasperare . Singurele skilluri pe care ti le exersezi, in real life, ar fi viteza de clickuire si coordonarea mana-ochi. Ah, dar nu vorbeam despre tine, vorbeam asa… in general🙂

So, mult timp pierdut facand kestii repetitive si plictisitoare.

(b) Invatarea listei de obiecte + proprietatile lor, bestiarului, hartilor etc.

In fine, sa “intri” in lumea jocului si s-o explorezi.

Dar, eu nu vreau sa invat zeci de tipuri de incaltaminte (nu ca ar fi ceva rau sau injositor in a fi pantofar. in real life), ce HP are nush care din sutele de monstri din bestiar etc. Pur si simplu nu vreau sa-mi incarc memoria cu atata informatie despre proprietatile atator obiecte. Poate fi ceva interesant si util daca jocul m-ar pune cumva in pielea unui personaj istoric sau legendar si as putea spune ca, in real life, am invatat ceva din mitologia sau istoria unei culturi.

Acum imi aduc aminte de Nethack🙂 Vezi acolo, nene, la nivelul x ai de ars niste xorni (pot sa spun “mitologia Marvel Comics” ?), succubi, un quantum mechanic, dwarfi, elfi, golemi, elementali, dragoni, jabberwocky, samurai, ninja, the invisible man etc. Ar fi fost misto sa apara si cainele robotic din romanul-cult lui Ray Bradbury, Fahrenheit 451. Oare apare in vreun rpg/roguelike ?

Ideea ar fi: eu nu prefer jocuri care sa-mi solicite prea mult memoria si rabdarea (capacitatea de a repeta actiuni) si prea putin incercarea de a gandi strategii pentru a castiga. As prefera un RTS oricarui RPG, si un TBS oricarui RTS🙂 Chess over all !🙂

Oricum, incercand sa argumentez pentru (a) si (b), am lasat sa se inteleaga, cred,  inca niste motive pentru care nu-mi (mai) plac RPG-urile:

2.  Nu cred ca imi dezvolta abilitati (ca “skill-uri” le-am tot zis pana acum si m-am plictisit) sau imi ofera informatii utile in real life.

3. Ajung sa ma plictiseasca prin repetitivitatea actiunilor pe care sunt obligat sa le fac la niveluri slabe…

4. …Care mananca mult timp. Pe care eu il consider pretios.

5. Multe, mult prea multe lucruri de memorat.

Dar, altcuiva ar putea sa-i placa sa faca tot ce nu-mi place mie si sa nu pretuiasca kestii pe care eu le consider foarte valoroase.

Filed under: Gaming, Geeky Stuff, Uncategorized, , , , ,

Leave a Reply

