.junk

Icon

Just another WordPress.com weblog

Hal.dll missing or corrupted. Cum am rezolvat problema.

Am primit eroarea asta: “\system32\hal.dll is missing” la startup dupa ce (cred eu) m-am virusat. Ce puteam sa fac ?
1. Sa caut fisierul asta pe un alt calculator (sigur, daca are WIndows XP / aceeasi versiune); sa-l scriu pe un CD sau pe o discheta; sa ma intorc la calculatorul meu, sa bootez cu CD-ul de Windows, sa dau Repair; din consola, sa copiez fisierul-problema de pe CD-ul facut la celalalt calculator (presupunand ca am 2 unitati de CD :) una e deja ocupata de Windows, remember? :) ) si sa-l lipesc in C:\Windows\System32. (comenzile de MS-DOS sunt simple: CD, COPY etc… le afli pe toate daca scrii HELP si Enter sau HELP [comanda] si Enter, ex: HELP COPY).
2. Sa intru de pe alta partitie (unde am instalat sau urmeaza sa instalez un Win) si sa rezolv problema din WIn.
3. Sa reinstalez Win.

Dar nu aveam la indemana un alt calculator cu CD-writer :( Am incercat cu un flash drive, dar nu l-a recunoscut. Nu am alta partitie :( si nici nu voiam sa pierd ce am scis. Ce am facut ?

2. Am bootat cu CD-ul de Knoppix (Live CD). Si acum joaca pe desktop (daca ai chef, poti lucra si din consola) Am mountat hdd-ul (daca nu e mounted deja la start-up, fa-o tu). Am dat click dreapta pe pictograma care reprezinta hdd-ul, apoi “Change Read/Write Mode”. Asta pentru ca by default, e setat pe Read-Only Mode :(. Am cautat pe google un fisier ok hal.dll (sa zicem pe dll-files.com) si l-am copiat in c:\windows\system32 :)

Voila ! Un CD Live cu Linux e foarte foarte util !

Filed under: Util, , ,

14 Responses

  1. Liviu says:

    Just! Si eu am unul ;))

  2. Ion says:

    Eu am Backtrack 4… pe USB flash bootabil. Asta inseamna ca eu castig?

  3. @Liviu: 10x for proving my point ! :)
    @Ion: wow, imi iau si eu ! :)

  4. Eu am instalat numai Ubuntu, n-am probleme cu nici un .dll :p

  5. @Stefan Ionescu: oare sa-mi bag si eu Ubuntu ? Sigur nu o sa-mi lipseasca nimic din windows?

  6. @Mad hatter: eu ştiu ce-o să-ţi lipsească ţie? Niscaiva viruşi poate, şi reparat sistemu :p. Mie nu-mi lipseşte nimic. Oricum foloseam Firefox, OpenOffice şi Gimp în loc de IE, MS Office şi Photoshop. Am LaTeX (duh!). De jocuri oricum nu prea am timp, de asta nici n-am încercat nimic cu WINE, mi-ajung jocurile native; am redescoperit jocuri de strategie de care nu mai jucasem de mult, clone de Civilization, Colonization, Settlers, Tycoon; Battle for Wesnoth mi-a plăcut mult, şi Eschalon-ul de care am pomenit (mai mult decât NetHack).

    Plus, când am chef să stric ceva şi să repar, deschid terminalu’ şi-mi fac de cap pe forumuri :o)

  7. pierre says:

    Titlul nu tradeaza continutul, foarte, foarte plictisitor acest post

  8. pierre says:

    Mie imi place foarte mult gradinaritul. Folosesc galetuse, stropitori si diverse instrumente de-ale gradinaritului (duh!). de gatit nu prea am timp, de-asta nici nu am incercat vreodata altceva decat cartofii prajiti, mi-ajung legumele native; am redescoperit legumele de sera, pe care nu le mai mancasem demult.
    plus cand ma plictisesc de gradinarit, intru pe acest blog ca sa-mi reamintesc ca exista lucruri mai plictisitoare

  9. @Stefan Ionescu: stii ? m-ai convins. am primit prin posta un cd cu ubuntu si o sa-l instalez. ultima porcarie care mi s=-a intamplat a fost sa intre cineva pe calculatoru meu si sa-mi stearga chestiile scrise pt facultate :( sper ca ubuntu se pricepe la securitatea conturilor/userilor, pt ca win xp e foarte usor de prostit – din safe mode scapi sau modifici orice parola.

    @pierre: nu eu mi-am pierdut minute din viata citindu-ma :))) oricum, ai humor :) ideea e ca daca apar trollii, inseamna ca am succes :) tu cum rezolvi problemele de securitate in sera ?!

  10. @MH: to be on the safe side, instaleaza intai Ubuntu in dual boot, sau foloseste Live CD pana te acomodezi (desi parca stiu ca ai mai incercat Linux). In ce priveste securitatea, e una din calitatile cu care comunitatea Linux se mandreste cel mai tare (separarea rolurilor si conturilor de utilizatori exista deja in Unix, si a fost in Linux de la inceput). (nu ca ar fi in general imposibil, dar e foarte greu pentru Pisica sa booteze calculatorul in safe mode sau de pe un cd si, apasand tastele la Intamplare, sa-ti Manance temele…)

  11. @Stefan Ionescu: da, in felul ala in care “incerci” linux la facultate… adica e ok pt programatori, c si java incluse + php si bash :) nimic despre cum e ca SO. din pacate.

  12. Dan says:

    tocmai incerc si eu aceeasi chestie, din acelasi motiv, insa cu puppy linux, bootat de pe stick usb. insa nu vrea nicicum sa copieze fisierul. stau de 10 minute, xarchive imi spune ca e ‘working/please wait, extracting files”, e normal sa dureze atit de mult? ca hal.dll asta are 174K.
    sau e dus hardul? am mai patit pe alt laptop, un hard dus, nu puteam face nimic in windows, puppy insa reusea sa copieze fisiere, insa infiorator de incet. spune-mi ca nu e dus hardu…

  13. Dan says:

    pina la urma a copiat cei 174k cam in 20 de minute. insa degeaba, am aceeasi eroare la bootarea windows. deci, mersi, dar pas. o sa incerc maine cu un cd de instalare.

  14. @Dan: hm… mie mi-a mers… daca reusesti sa rezolvi altfel, spune-mi, chiar sunt curios… (da, e posibil sa ai probleme cu hardul)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

